?

Log in

No account? Create an account

U2 LiveJournal

Hello Hello!!


October 13th, 2005

(no subject) @ 09:22 pm

whatsername_31:
I'm currently feelin: crushed crushed

Yeah so the check engine light is on in my car...my car with only 3600 miles on it. I don;t know whether to take it seriously or not, but if it is serious, then my U2 concert trip may be screwed.

I figured this is the only place where anyone would understand and worried and upset I am..I mean my first concert ever, U2 and it may be ruined..*sob*
 
Share  |  |

Comments

 
(no subject) - (Anonymous)
[User Picture Icon]
From:whatsername_31
Date:October 14th, 2005 05:21 am (UTC)
(Link)
LOL! Giving people hell is something I am pretty good at.
[User Picture Icon]
From:specialcamper
Date:October 14th, 2005 05:59 am (UTC)
(Link)
Tell them you have to be at a the hospital because your loved one is going in for life saving surgery.
Or tell them you are going to miss your first U2 concert, that may get you a car faster.
[User Picture Icon]
From:whatsername_31
Date:October 14th, 2005 06:35 am (UTC)
(Link)
I actually, when I was younger, told my job that I had to go out of town because my aunt was dying...then got a free day off

Bet I could do it again. Is it honest no, but it is a necessary eveil..
[User Picture Icon]
From:rockstarsex
Date:October 14th, 2005 04:37 am (UTC)
(Link)
Take the train or the bus, or get someone to lend you their car.

Don't worry, it'll all work out! <3<3
[User Picture Icon]
From:whatsername_31
Date:October 14th, 2005 05:19 am (UTC)
(Link)
Thanks! Yeah I worry too much really...

I guess it seems too perfect. My first concert, it;s U2..I think I am waiting for something to go wrong for no reason..

I AM going, even if I have to walk..LOL
[User Picture Icon]
From:volare
Date:October 14th, 2005 04:58 am (UTC)
(Link)
only 3600? must still be under warranty... make em give you a loaner!!!

and a lot of the time a 'check engine' light is something stupid like a bad sensor. if it's a brand new car with only 3600 mi on it the CPU may also be programmed to go off now to make you change the oil or something. my dad's Volvo is like that and it's 10 years old... stupid light goes on to "remind" you to bring it in for service whether there's anything wrong with it or not.

I work on 1970s cars... these new cars confuse the living hell outta me, freaking computers running them now and nothing I learned in auto shop freaking applies anymore...
[User Picture Icon]
From:whatsername_31
Date:October 14th, 2005 05:13 am (UTC)
(Link)
Yeah I have talked to a couple friends who say it is probably an idiot light. I just had the oil changed, so who knows...

Damn new cars..I should have bought an old on...
[User Picture Icon]
From:flashfire
Date:October 14th, 2005 05:34 am (UTC)
(Link)
Just had the oil changed? Then it's PROBABLY nothing. It may just need to be reset.
[User Picture Icon]
From:whatsername_31
Date:October 14th, 2005 05:47 am (UTC)
(Link)
Yeah my sister said usually it is something like that. I have never had a car with a check engine light..all my cars have been older than that. Honestly I am begining to think the things are just a nuisance..

I guarantee this car better get me to U2, or I am gonna reset it...LOL..
From:onebadkite
Date:October 14th, 2005 06:01 am (UTC)
(Link)
Aaaaah car language, Greek to me. My check engine light ended up being an EGR valve... whatever that is/does. That was about 3000 miles ago (I'm up to 163k). It's back on, it even flashes at me, and I try to tell it that I do indeed have an engine. But I've had it checked by three separate mechanics who say it's nothing... so meh. It gets me from point A to point B.
[User Picture Icon]
From:whatsername_31
Date:October 14th, 2005 06:34 am (UTC)
(Link)
LOL! With my old car, I bet there were a million things wrong with it..it had over 150,000 miles on it..

NO engine light though, so it did not worry me..

It is under warranty, if I can only figure a way to get it into the shop, get it fixed ASAP, and get a ride back and forth to work.
[User Picture Icon]
From:flashfire
Date:October 14th, 2005 05:33 am (UTC)
(Link)
Earlier in the year my check engine light came on and I just had to have the oxygen sensor replaced. My car's got a few more miles than yours, though.

It may be nothing, but at least get it checked.
[User Picture Icon]
From:whatsername_31
Date:October 14th, 2005 05:48 am (UTC)
(Link)
Thanks. I am gonna try...depends on how long they have to keeo it...and how mad the dealership wants to make the Irish blood in me...
[User Picture Icon]
From:flashfire
Date:October 14th, 2005 05:48 am (UTC)
(Link)
It shouldn't take more than just a few minutes for them to check the code. Just depends on how busy they are.
[User Picture Icon]
From:sunlightlotus
Date:October 14th, 2005 10:39 am (UTC)
(Link)
I would guess that the gas cap wasnt screwed on all the way, if its a new car (mine just hit 3100) it could screw stuff up and make the light come on (that's what they told me when I bought mine)

Hopefully its nothing bad.
[User Picture Icon]
From:whatsername_31
Date:October 14th, 2005 08:27 pm (UTC)
(Link)
Yeah they told me that when I called the dealership today, as well as a friend had the same sort of problem, aparently it takes several engine starts to get the light to go off..

So hopefully over the weekend all will be well..

If all else fails, she said we can take her car:-D It is nice to have a friend who understands how important this is to me...
[User Picture Icon]
From:sunlightlotus
Date:October 14th, 2005 11:52 pm (UTC)
(Link)
Well I hope that's all it is and that you make it there safe. Have fun at the concert!!
[User Picture Icon]
From:whatsername_31
Date:October 15th, 2005 01:07 am (UTC)
(Link)
Thanks! I know I will..if I don't die from a heart attack of joy I will post here and tell everyone all about it!!
From:xxradiohead
Date:October 14th, 2005 02:03 pm (UTC)
(Link)
if all else fails, you absolutely must find a rental place to rent a car! drastic times call for drastic measures.

(not really drastic, unless you're short of money... which i</a> am.)
[User Picture Icon]
From:whatsername_31
Date:October 14th, 2005 08:24 pm (UTC)
(Link)
Luckily my friend told me we could take her car if all else fails! So we are on !! WOOHOO..now if we can just get better tickets, life will be even better:-D

U2 LiveJournal

Hello Hello!!